Kan jeg låne deg? o_0

søndag, november 26, 2006

TULLINGER!

AAAAAAAAARRRRRGH! Det kommunale altså! Jeg kunne helt alvorlig drept dem! "Hei, hei, vi ringer, ring oss tilbake VENNLIGST, men ikke mens vi er i nærheten av telefonen. TAKK!"

For å forklare litt nærmere.. Aetat ringer mens jeg er på jobb.. Mobilen er på lydløs, så jeg hører den ikke. På mobilsvaren ligger det en melding fra en dame som uttaler navnet sitt så grøtete at det blir et fyfy-ord om jeg skal prøve å gjenta det her. Frøken hva-hun-heter ber meg ringe tilbake på samme nummer, noe jeg gjør, uten videre hell. Siden dette er et 55-nummer har jeg ikke mulighet til å legge igjen en beskjed selv. Dette gjentar seg noen ganger til før jeg gir opp, and calls it a day.

Neste morgen ringer jeg til hovedkontoret til Aetat (nå kalt NAV), på et annet 55-nummer. Der treffer jeg en ikke så veldig hyggelig, gammel dame, som igrunn ikke kan hjelpe meg med noe annet enn å fortelle meg at det nummeret jeg har blitt oppringt fra tilhører en mann ved navn Olav, så jeg må ta feil angående navnet. (ikke kjønnet altså?) I neste øyeblikk setter hun meg over til denne mannen uten videre beskjeder, og jeg blir nødt til å høre på endeløse ringesignaler atter en gang. VELYKKET! Jeg bruker gjevne mellomrom resten av dagen på det samme, før jeg tutler hjemover, til HVA!?

På pulten min hjemme ligger det er brev fra NAV. I dette brevet står det at jeg er meldt på "Jobbklubb" (nei, det er ingen som vet hva det er), og hvis jeg ikke deltar på dette kan NAV stoppe pengestrømmen min, som jeg allerede ikke mottar. Som om dette ikke er nok, jeg får brevet på en fredag, svarfrist er mandag, samme dag som oppstart! Og selvom du skulle tro at grensen var nådd. DER ER MER! Det står i brevet hvor jeg skal møte, men ikke når, så selv om jeg i bunn og grunn vil takke nei til dette generøse tilbudet, må jeg imorgen stå tidlig opp for å dra å snakke med den tullingen som ringte meg på jobben, for å finne ut hva de egentlig tenker med. For som dere kanskje skjønner, jeg er i jobb jeg, og dette fikk de beskjed om 3 dager for telefonsamtalen da jeg leverte meldekortet, så hvorfor først NÅ, etter et halvt år i deres system?

BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!

1 Comments:

At 11:48 p.m., Blogger galfisk said...

MMMMM, det offentlige altså. Jammen bra vi betaler dem prosenter for å passe på oss.

 

Legg inn en kommentar

<< Home